پوتین: غرب در تنبیه کشورهای خاص بیش از حد اشتیاق نشان می‌دهد
نوشته شده توسط : swot

ولادیمیر پوتین نامزد انتخابات ریاست جمهوری روسیه است که کمتر از یک هفته دیگر برگزار می‌شود

ولادیمیر پوتین، نخست وزیر روسیه و نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور که کمتر از یک هفته دیگر برگزار می شود، در مقاله‌ای تحت عنوان "روسیه و دنیای در حال تغییر" به بررسی تحولات جهان و سیاست‌ خارجی کشور خود پرداخته است.

آقای پوتین در این مقاله که امروز دوشنبه ۲۷ فوریه (۸ اسفند) در وبسایت شخصی او و همچنین روزنامه مسکو نیوز به چاپ رسیده، نوشته است که چالش های خارجی و تحولات در جهان، روسیه را وادار به اتخاذ تصمیماتی خواهد کرد که بر اقتصاد، فرهنگ، بودجه و همچنین سرمایه گذاری های این کشور تاثیر خواهد داشت.

به گفته نخست وزیر روسیه، اهداف نهفته در سیاست خارجی این کشور منعکس کننده نقش منحصر بفرد روسیه در نقشه سیاسی جهان، تاریخ و توسعه جهان مدرن است.

آقای پوتین در بخشی از مقاله اش با اشاره به وضعیت ایران در شرایط کنونی نوشته است که ایران در حال حاضر در مرکز توجه بین المللی قرار دارد و نیازی نیست که گفته شود روسیه درباره تهدید فزاینده حمله نظامی به این کشور نگران است.

به گفته نخست وزیر روسیه، هر گونه حمله ای به ایران، عواقب مصیبت باری خواهد داشت.

" حمله به ایران، عواقبی مصیبت بار خواهد داشت"

ولادیمیر پوتین نخست وزیر روسیه

آقای پوتین با تاکید بر این که اختلافات با ایران باید از طریق صلح آمیز حل شود، نوشته است: "پیشنهاد ما این است که حق ایران را برای توسعه برنامه هسته ای از جمله حق غنی سازی اورانیوم به رسمیت بشناسیم. البته در مقابل باید تمام فعالیت های هسته ای ایران تحت نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی صورت بگیرد."

نخست وزیر روسیه افزوده است که در صورت توافق با چنین امری، تمامی تحریم های اعمال شده علیه ایران از جمله تحریم های یکجانبه باید لغو شود.

به گفته آقای پوتین غرب در "تنبیه" کشورهایی خاص اشتیاق بیش از حد از خود نشان داده است و هر پیشرفت کوچکی از سوی این کشورها را با تحریم پاسخ داده است. "باید بخاطر داشت که ما در قرن نوزده و یا حتی بیست زندگی نمی کنیم".

بهار عربی

ولادیمیر پوتین در این مقاله از بهار عربی به عنوان پدیده ای جدید یاد کرده است

نخست وزیر روسیه در بخش دیگری از مقاله اش با اشاره به اعتراضات در کشورهای عربی و شمال آفریقا نوشت که یک سال پیش جهان شاهد پدیده ای جدید و تقریبا همزمان بود. پدیده ای که با نمود اعتراضاتی گسترده علیه رژیم های اقتدارگرا در کشورهای عربی خود را نشان داد.

به "بهار عربی" در ابتدا به عنوان پدیده ای که با تغییرات مثبت همراه خواهد بود، نگریسته شد. مردم در روسیه هم با کسانی که در این کشورها به دنبال ایجاد اصلاحات بودند، ابراز همدردی کردند. اما به گفته آقای پوتین، به زودی مشخص شد که این حوادث در بسیاری از کشورها از "سناریویی متمدنانه" پیروی نمی کند. "به جای دفاع از دمکراسی و حمایت از حقوق مردم، تلاش هایی برای عزل دشمن و یا انجام کودتا صورت گرفت، که نتیجه همه این تحولات جایگزین شدن یک نیروی متخاصم تر به جای نیروی های قبلی بود".

به گفته نخست وزیر روسیه، نباید اجازه داد که سناریوی لیبی در سوریه تکرار شود و "جامعه بین المللی باید برای دستیابی به مصالحه ای در داخل سوریه تلاش کند".

او نوشته: "بسیار مهم است تا در سوریه هرچه سریعتر به خشونت ها پایان داده و گفتگوهایی ملی بدون هر گونه پیش شرط و یا مداخله خارجی و با احترام به تمامیت ارضی سوریه انجام شود".

آقای پوتین در ادامه این مقاله درباره اوضاع سوریه گفته است که هدف اصلی، جلوگیری از بروز جنگی داخلی در آن کشور است.

به گفته او، دیپلماسی روسیه تاکنون در این مورد کارساز بوده است.

ولادیمیر پوتین ابراز امیدواری کرده که آمریکا و سایر کشورها از "تجارب غم انگیز گذشته" عبرت بگیرند و بدون قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متوسل به قدرت نظامی نشوند.

اوضاع افغانستان

ولادیمیر پوتین نوشته است که ناتو نتوانسته به اهدافش در افغانستان برسد

نخست وزیر روسیه در بخش دیگری از مقاله اش نسبت به آینده افغانستان هشدار داده است.

آقای پوتین با تاکید بر این که روسیه از عملیات نظامی در این کشور حمایت کرده، افزوده است که با این حال عملیات نظامی نیروهای ناتو نتوانسته به اهداف مورد نظر دست یابد.

به گفته او تروریسم و قاچاق مواد مخدر هنوز افغانستان را تهدید می کند.

آمریکا اعلام کرده است که در سال ۲۰۱۴ میلادی نیروهایش را از افغانستان خارج می کند.

نخست وزیر روسیه در مقاله اش با اشاره به ایجاد پایگاههای آمریکایی در افغانستان و کشورهای همسایه نوشته است که این اقدام آمریکا بدون اهداف و برنامه زمانی مشخص صورت گرفته که بالطبع چنین چیزی مطابق خواسته ما نیست.

به نوشته آقای پوتین، روسیه منافعی آشکار در افغانستان دارد و داشتن چنین منافعی قابل درک است، "افغانستان همسایه نزدیک ما است و بدون تردید روسیه خواستار ایجاد ثبات و صلح در این کشور است".





:: برچسب‌ها: پاریس , دره عمیق و باریک , برلین ,
:: بازدید از این مطلب : 480
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: